Niektórzy z Was pewnie wiedzą, że niedawno w moim hotelu gościła Małgorzata Rozenek. Tak, tak to nasze zmagania mogliście obejrzeć w pierwszym odcinku nowego programu TVN – Piekielny Hotel. Nie będę jednak opowiadać o kulisach (chyba, że bardzo chcecie, dajcie znać), ale napiszę o organizacji wesela od strony hotelu, ponieważ udział w programie zainspirował mnie do skomponowania lisy zadań, o które powinien zadbać Wasz hotel i konsultant ślubny. No to zaczynamy!
1. Goście na pierwszym planie
Dobrze zaplanowane przyjęcie weselne to takie podczas którego wszyscy goście czują się komfortowo. Warto dobrze poznać listę gości i odpowiednio zaplanować rozkład stolików. Młodzież może zając miejsca bliżej orkiestry i głośników, starsi goście powinni zająć miejsca w spokojniejszym miejscu. Coraz częściej wydziela się także oddzielne stoliki dla dzieci, które pod opieką animatora mogą swobodnie i bezpiecznie bawić się na weselu. Niezwykle istotne jest dopasowanie menu, organizator wesela powinien wyznaczyć osoby, które wymagają przygotowania innych posiłków biorąc pod uwagę np. alergie pokarmowe, czy preferencje żywieniowe takie jak wegetarianizm.
2. Diabeł tkwi w szczegółach
Nie tylko panna młoda denerwuje się w dniu swojego ślubu, cała ekipa hotelowa przygotowuje się na tę chwilę, bo przecież musi być perfekcyjnie! Sala zostaje dokładnie posprzątana i wypolerowana, przecież kurz nie może razić gości w oczy. Przed przyjściem gości lokal jest dokładnie wietrzony, tak aby wewnątrz było świeżo. Do sali wchodzą dekoracje, a na stoły kładzione są czyste i wyprasowane obrusy. Wtedy stoły zostają nakryte zastawą, należy pamiętać o tym, aby kieliszki lśniły, nie mogą pojawić smugi – to od razu odstraszy gości. Jeszcze ostatnie detale… Uciekające sekundy, w których konsultant ślubny wygładza ostatnią fałdkę na obrusie…
I już! Za drzwiami słychać dźwięk klaksonu!
3. Perfekcyjna obsługa
Teraz główną rolę oprócz młodej pary odgrywa obsługa. Estetycznie ubrani kelnerzy i kelnerki powinni już na wstępie zadbać o to, aby każdy gość otrzymał powitalny kieliszek szampana. Ważne jest dobre oznaczenie stolików, tak aby goście spokojnie odnaleźli swoje miejsce przy stole, a na sali nie wytworzył się twór który można nazwać sztucznym tłumem. Zgłodniali goście nie powinni długo oczekiwać na zupę – nie trzeba chyba dodawać, że powinna być gorąca? Ważnym elementem perfekcyjnej obsługi jest wyznaczenie managera sali. Osoba na tym stanowisku dba o pracę całego zespołu, pomaga gościom rozwiązywać niespodziewane problemy. To bardzo odpowiedzialna rola i uwierzcie mi, że bez takiej osoby wesele nie będzie perfekcyjne!
4. Jemy przede wszystkim oczami
Oczywiste prawda? Różnie to bywa, sama byłam na kilku weselach na których przystawki stały na stołach w metalowych miskach z pieczątką GS i dania niestety nie prezentowały się w nich ani elegancko, ani smacznie. Najczęściej stosowana jest biała, klasyczna zastawa, rzadko zdarza się wybór innego koloru talerzy. Na białej zastawie każde danie prezentuje się dobrze, a przecież różnorodność potraw na weselu jest duża. Dobry kucharz wie jak wydobyć z dania to co najlepsze i w jaki sposób pięknie je zaprezentować na talerzu, także ten element zostawiam w dobrych rękach. Mogę jednak zwrócić uwagę na czystość talerzy oraz ustawienie potraw na stołach. Potrawy powinny dobrze się komponować, nie mogą być ustawione zbyt ciasno ani zbyt daleko od siebie, ponieważ każdy gość powinien mieć możliwość spróbowania każdego dania.
Wiem, wiem to wszystko leży po stronie organizacji jednak dobrze, aby przyszła para młoda wiedziała o co zapytać i na co zwrócić uwagę podczas spotkania wstępnego w hotelu.
Mam nadzieję, że dobrze się Wam czytało.
Pisała dla Was Kasia♥
A oto moje przykładowe ułożenie dekoracji na stołach: